Co to jest CRM i system rezerwacyjny dla biura podróży?
Systemy rezerwacyjne podobnie jak strony WWW dzielą się na systemy dla organizatorów oraz na systemy dla agentów turystycznych. Generalne założenia w obu przypadkach są bardzo podobne. Jedne jak i drugie mają pomagać pracownikom w zadaniach związanych z obsługą rezerwacji i klientów. Różnice pomiędzy tymi systemami wynikają jednak z tego, że sprcyfika pracy agentów różni się od pracy organizatorów.
System rezerwacyjny dla agentów
Zadania stawiane temu typowi systemu są mniej złożone niż w przypadku systemów dla organizatorów i mają następujące funkcje:
- Zarządzanie bazą klientów w tym szybka wyszukiwarka do wyszukiwania klientów i powiązanych z nim rezerwacji.
- Zarządzanie bazą rezerwacji, szybkie wyszukiwanie po kliencie, po kierunku, weryfikacja płatności, możliwość rejestracji wpłat itp...
- Moduł przypomnień o dopłacie, o wylocie.
- Automatyzacja procesu rozliczania prowizji z organizatorem.
- Wystawianie faktur prowizyjnych pojedynczych i zbiorczych.
- Zarządzanie przelewami przychodzącymi i wychodzącymi.
- Tworzenie raportów i statystyk sprzedaży.
- Kontrola pracowników, rozliczanie prowizji dla pracowników.
- Współpraca z rejestrami kasowymi i wpłat bezotówkowych.
- Możliwość wysyłania newsletter.
- Współpraca ze stroną WWW - rejestraca zapytań i rezerwacji.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz pod adresem:
Systemy rezerwacyjne dla agentów.
System rezerwacyjny dla organizatorów
W przypadku organizatorów turystyki lista zadań, które musi realizować system rezerwacyjny jest dużo większa niż w przypadku systemów agencyjnych. Podstawowe funkje tego typu systemów to:
- Zarządzanie bazą klientów w tym szybka wyszukiwarka do wyszukiwania klientów i powiązanych z nim rezerwacji.
- Zarządzanie bazą rezerwacji, szybkie wyszukiwanie po kliencie, po kierunku, weryfikacja płatności, możliwość rejestracji wpłat itp...
- Moduł przypomnień o dopłacie, o wylocie, okonieczności wpłaty zaliczki, o zmianie terminiu wyjazdu itp...
- Obsługa płatności online.
- Wystawianie faktur dla klientów w tym: marże, zaliczki itp.
- Obsługa prowizji współpracujących z biurem agentów.
- Tworzenie raportów i statystyk sprzedaży.
- Kontrola pracowników, rozliczanie prowizji dla pracowników.
- Współpraca z rejestrami kasowymi i wpłat bezotówkowych.
- Drukowanie umów, voucherów, list pasażerów, list usług dodatkowych itd.
- Współpraca ze stroną WWW - obsługa rezerwacji online.
- Kontrola dostępności miejsc.
- Przygotowanie dokumentacji dla kierowców i pilotów.
- Rozliczanie kosztów imprezy, raporty do rozliczania VAT marży.
- Elastyczność modelowania rezerwacji i jej składników.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz pod adresem:
Systemy rezerwacyjne dla organizatorów.